Ont i halsen och öronen, högre blodsockervärden, dessutom snorig... Jupp, jag tror jag är förkyld.

Igår kväll, en stund efter att jag tagit mina mediciner (med lite höjda doser och en ny för sömnen), ringde en polare till min sambo och mådde jättedåligt. Kompisen kom hem till oss, och jag tror vi kunde hjälpa till lite, fast jag fort blev ganska dimmig. Jag lyckades hålla mig vaken i alla fall, men däckade ganska direkt efter att han gått. Det är svårt att veta om det var just nya Sonatan som hjälpte, eftersom vi  dubblade Seroquelen också. Jag har lite minnesluckor från igår som jag tror beror på att jag höll mig vaken i typ två timmar fast medicinerna i min kropp ville söva mig. Imorse dissocierade jag tydligen också, berättade min sambo när han kom hem. Men det kommer jag inte heller ihåg.

Jag har känt mig lite lugnare idag än vad jag brukar (fast oron sitter ändå kvar), fast väldigt, väldigt trött. Huvudvärken har varit kraftigare än vanligt också. Jag har varvat mellan att ligga i sängen och sitta vid datorn, men jag har i alla fall inte sovit nånting på dagen. Så jag hoppas att jag blir lika däckad ikväll, även om jag inte hämtade ut den andra medicinen (Apidorm) som jag egentligen skulle ha gjort idag.

Jag har börjat skriva lite igen på en ny idé, så det känns ganska kul. Eller skrivit och skrivit, jag har mest kluddat ner information hittils och skissat lite. Men det har varit kul, även om jag inte kunnat hålla på så länge i taget pga tröttheten.

Nu ska jag och min sambo slötitta lite på film, då vi nu har tv i sovrummet också. Efter det blir det idol!

/Alexile

1 kommentarer

karin b

11 Oct 2013 20:52

Trist med förkylning också...on top of everything else. Har förstått att det kan vara knepigt att få rätt nivå på medicinerna o att de funkar ihop. Krya på dig! Sköt om dig o var snäll mot dig själv kraaaam

Kommentera

Publiceras ej