Nu har jag fått nog. Både min sambo, mamma och jag är överrens om att jag ska sluta med Sonatan och Apodormen. Det är ju ungefär en vecka sen jag fick det utskrivet, och varje natt sen dess har jag enorma minnesluckor, blir så drogad att jag inte ens kan gå ordentligt och somnar ändå inte på flera, flera timmar. Det är alldeles för mycket för både min sambo och mig, som redan har det svårt med min depression och allt annat. Han går ju i skolan varje dag, men vågar inte somna innan mig då jag blir helt bäng av medicinen. Sonata och Apodorm funkar säkert jättebra om man somnar, men det tillåter inte min kropp.

Imorse, runt kl 7 imorse vaknade jag helt kallsvettig och hela kvällen/natten var raderad ur mitt minne, förutom blurriga pyttefragment. Jag hade jätteont i ena axeln och jag bara visste att natten hade varit förjävlig, men mindes som sagt nästintill ingenting. Jag väckte min sambo, och han förklarade vad som hänt. Det hade varit värre än vanligt och jag hade gått runt och vinglat (han sa att jag såg ut som ett lutande torn när jag gick), tyckte att jag såg fina färger i rummet, ramlade ner från soffan som en ”degklump” (därav smärtan i axeln förmodligen), pratat med en person som inte var i rummet med mera, med mera. Jag hade tydligen tagit bilder på Jakob också upptäckte jag när jag kollade min mobil och även laddat ner några appar. Men precis allt det där är helt borta, bara svart, och hur mycket min sambo än förklarar för mig vad som hände så kan jag verkligen inte minnas.

Jag har verkligen försökt att ligga kvar i sängen, jag ligger i flera timmar, men ångesten blir så stor så jag bara måste bort från sängen (trots stesolid). Det sista jag minns från igår är att jag stängde av mitt PSP och låg och gosade med Jakob en stund. Sen vaknade jag som sagt runt 7, och allt däremellan är borta. Raderat.

Mitt blodsocker låg på strax över 9 när jag kollade nu på morgonen, sen har jag druckit en näringsdryck och två macchiatos. Jag har ingen aning om hur dagen kommer bli då jag är så totalt utmattad, men jag ska i alla fall träffa min mamma runt 17.30. Min sambo är hemma idag för att han både är förkyld och har kraftig sömnbrist.

/Alexile

 

 (En av bilderna jag tydligen tog igår kväll)

 
Apodorm, Blodsockervärde, Dissociation, Dygnsrytm, Sonata, Stesolid, Ångest,

2 kommentarer

AnnaLena

17 Oct 2013 14:56

Ja, nu har du ju verkligen gett de där tabletterna en chans men eftersom de inte hjälper dig, snarare tvärtom, så är det ju ingen idé att fortsätta. Vi tar nya och andra tag.
Jakob ser rolig ut på bilden, inte direkt en vinkel man är van vid. :)
Kram från mamma

Svar: Jo, det känns som ett bra beslut. Vi orkar inte fler såna nätter här. Kram!
Alexile

Anonym

24 Oct 2013 18:05

Oj, vännen. Sluta direkt med medicinerna! Hoppas du hittar ett sätt som fungerar för dig - mediciner eller ej. Pus

Kommentera

Publiceras ej