Idag vaknade jag strax innan kl 10 av att en jamande katt tyckte att jag skulle vakna och gosa med honom. Lite mys säger man ju inte nej till, och det finns ju faktiskt inget bättre sätt att vakna på! Men så fort jag verkligen blev vaken så la han sig på min kudde och skulle själv sova. Hmm...

Jag hade fruktansvärt svårt att somna inatt på grund av den gnagande oron jag har i kroppen nästan hela tiden (främst på kvällarna), men lyckades somna runt 3-4 i alla fall. Jag hade bestämt mig för att inte ta stesolid eftersom att jag verkligen inte vill att det ska bli en till medicin jag tar dagligen. Jag ska istället försöka se om jag kan prova nått nytt sömnpreparat och bara använda stesoliden när jag har kraftig ångest. Tyvärr verkar alla sömntabletter jag provat på sistone inte fungera, och det jag vet fungerar (Stilnoct) blev jag kraftigt beroende av så just den medicinen vill jag verkligen inte ta igen.

Mitt blodsocker låg jättefint imorse också! Jag låg på 5.2. Igårkväll hamnade jag lite på gränsen till lågt (3.7) så det blev en fjärde näringsdryck igår i alla fall. Nu på morgonen har jag bara druckit en macchiato, men ska se om jag kan få ner en näringsdryck om en stund. Eller till och med en äggmacka. Vi får se.

Jag vet inte om jag följer med till min sambos mamma idag, men jag vet att det skulle vara jättebra om jag kunde göra det. Då får jag en liten promenad, lagad mat och får i alla fall lämna lägenheten en stund. Känner mig dock fortfarande riktigt stressad över hur det ska gå med maten där.

Jag ska i alla fall försöka ta en dusch idag, även om det blir så att jag inte klarar nånting annat. Men nu ska jag spela lite RO2 och sen blir det till att väcka min sambo (jag tar hjälp av katten så går det nog bra!).

/Alexile

 
Blodsockervärde, Dygnsrytm, Stesolid,

1 kommentarer

Mamma

29 Sep 2013 12:05

Grattis till den här bloggen! Det blir bra för mig att kunna följa vad som händer, hur du mår och hur du tänker kring allt det som du kämpar med.
Målen som du satt upp ser kanonbra ut och det är också jättebra att du är inställd på att inte "ge upp" när du misslyckas, för det kommer du att göra ibland. Utan att du i stället tänker "upp igen!", kravlar dig upp på banan och tar nya tag.
Hoppas verkligen du kommer iväg till middagen idag. Hur mycket du får i dig tror jag inte alls är viktigt utan bara att du är med. Säg gärna att du har problem med aptiten just nu så det blir begripligt om du har svårt att äta.
Lycka till och kram från mamma

Svar: Tack så jättemycket! Det känns bra det här :) Och jag har mycket övning i "kravling" så det ska nog gå bra.Jag följer förmodligen inte med på middagen, känner mig ganska svag men har inte bestämt mig än. Men om det blir så att jag följer med ska jag förklara hur det är.Tack igen, och stor kram!
Alexile

Kommentera

Publiceras ej