Jag har varit helt slut idag. Jag har försökt vara uppe, göra saker på datorn, pyssla med andra grejer men har tillslut hamnat i sängen igen. Mina kraftiga dissociationer de senaste dagarna har verkligen sugit ur all min energi, men idag känner jag mig i alla fall hyffsat klar i huvudet. Bara extremt trött.

Jakob har varit superkelig idag, och legat vid mitt huvud när jag har vilat. Mitt blodsocker lågt högt imorse (12.0) men jag hoppas få ner det under dagen. Jag drack lite mixad grönsakssoppa nyss i alla fall (den som jag fick med mig hem av mamma) så förhoppningsvis ger den mig lite mer energi också.

Förhoppningsvis kan jag få en läkartid snart med min psykiatriker, både jag, mamma och min sambo känner att det inte fungerar längre. Jag vill få dosen på Seroquelen höjd, och även få nånting starkt som däckar mig på kvällen (då jag har haft extremt svårt att somna pga oron i kroppen). Jag orkar inte ligga timme efter timme utan att somna och bara känna ångesten öka. Det sista jag vill är att bli inlagd, jag skulle verkligen inte klara det. Jag måste kunna vara hos Jakob, då han är den som får mig att fortsätta kämpa.

Jag har druckit en macchiato nu och hoppas kunna hålla mig uppe tills ikväll, men om det inte blir nån skillnad lägger jag mig och vilar igen. Jag vill göra saker, vill sysselsätta mig, men varje gång jag försöker blir jag helt yr och matt och det slutar med att jag måste lägga mig ner en stund för att inte falla ihop. Mina stesolid börjar ta slut då det varit så illa de senaste dagarna, så jag måste verkligen fixa mer. Det räcker inte med 10mg (och absolut inte 5mg), så jag ska se om det är ok med läkaren att jag tar mer när det krisar.

/Alexile 

 

Kommentera

Publiceras ej