Igår, tisdag, var en riktigt jobbig dag. Hela dagen var jag trött och låg större delen av dagen i sängen. Sen på kvällen hamnade jag i bråk med min sambo då vi båda är väldigt uttröttade av allt det här. Allt blev för mycket, och jag halkade tillbaka och rispade upp min arm. Det är verkligen inte illa i alla fall, behövde inte ens sova med bandage då det bara är rispor (mycket tack vare en jävligt slö kniv). Jag är i alla fall fast besluten om att inte hamna i självskadandet igen, då jag kommit alldeles för långt för att börja igen. Jag tänker inte ge upp, jag vill ha ett normalt liv.

Efter allt kaos och ett bättre samtal när det lugnat ner sig så känns det i alla fall som att jag och min sambo kommit lite närmare varandra, även om jag verkligen ångrar att jag skadade mig då jag vet hur mycket det skadar honom också.

På grund av all stress på kvällen hamnade mitt blodsocker på 17.1 (högt, högt, högt), men nu idag på morgonen ligger det bra igen (4.8).   

Tisdagens matintag: tre näringsdrycker, en kopp mixad grönsaksoppa, tre macchiatos

Aptit, Blodsockervärde, Depression, Ork, Självskada, Ångest,

1 kommentarer

AnnaLena

09 Oct 2013 15:30

Att du är så sjuk just nu tär så klart hårt på er båda. Förstår att du är ledsen för att du skadade dig själv. Men glöm inte att du har tagit flera steg i rätt riktning på sista tiden. Du har koll på ditt blodsocker och du har satt upp mål för dig själv, två kanonbra grejer! Nu måste vi få igång din aptit så att du kan börja få lite ny energi. Vi kan göra ett nytt försök att ses i morgon om du vill. Kram mamma

Kommentera

Publiceras ej