Hej, jag tänkte bara förklara lite snabbt varför jag inte har skrivit på ett tag. Jag fick en väldigt kraftig hjärnskakning i torsdags (17/10), och är fortfarande väldigt dålig och behöver i princip vara sängliggandes. Så jag ska bara förklara lite kort.

Det som hände var att jag blev väldigt yr och föll med huvudet först rätt in i badkarskanten. Min sambo hörde smällen och hittade mig medvetslös, men lyckades få liv i mig. Efter det pendlade jag mellan att vara vid medvetande och avsvimmad i ungefär en kvart. Min sambo ringde min mamma och sen fick jag åka med ambulans in till sjukhus, de ville egentligen hålla kvar mig under observation under natten men jag klarade inte av att vara kvar där så vi åkte hem. Sen på lördagen fick vi lov att åka in igen och röntga, och allting ser bra ut.

Jag lyckades slå i precis ovanför vänstra tinningen, precis där nervtrådarna och muskulaturen till ögat går, så mitt vänsteröga är väldigt påverkat, hänger väldigt mycket och klarar nästan inget ljus så jag går med ögonlapp på dagarna. Jag får fortfarande väligt skarp smärta i huvudet och blir yr och illamående så fort jag gör någonting, så jag ligger mest och lyssnar på ljudbok på dagarna. Jag ska egentligen undvika alla sorts skärmar men har varit lite olydig, även fast jag verkligen försöker ta hand om huvudet så bra jag kan.

Det blev förmodligen ganska virrigt, flummigt och konstigt skrivet nu, men jag är som sagt fortfarande väldigt påverkad. Jag tycker att mitt öga ser lite bättre ut idag i alla fall, men mår väldigt dåligt över mitt utseende just nu (då vänsterögat bara hänger och jag ser ganska missbildad ut). Jag orkar nästan ingenting på dagarna nu, eftersom minsta lilla ansträngning gör ont och jag blir yr och illamående. Men det skrev jag nog innan. Så jag slutar här, det blir nog bäst så då jag verkligen inte kan koncentrera mig och börjar bli ganska yr.

Så fort jag blir bättre startas bloggandet igen i alla fall! Men nu vet ni.

/Alexile

6 kommentarer

Sanna

22 Oct 2013 23:50

Men fy!
Vet du vad yrseln berodde på?
Lågt blodsocker?
Ätit/druckit dåligt?

Hur som så hoppas jag att du är uppe på benen snart och mår bättre <3

Matilda

23 Oct 2013 11:53

Det lät inte alls som en rolig historia. Ta hand om dig. Kram

karin

24 Oct 2013 19:47

Hej!
Men stackars dig vad du ska behöva gå igenom! :( Önskar att det snart vänder så att du kan sova skönt en hel natt, ta mindre medicin och få tillbaka styrkan så du kan komma ut och röra på dig. Var rädd om dig och vila ditt huvud. Jag är så glad att du har din fina katt. Vi sänder dig många varma tankar o kramar. Hoppas du kan känna dem. kram

Amanda

28 Oct 2013 22:00

gud vad läskigt, hoppas du mår bättre nart!

krigarungen

30 Oct 2013 08:41

men usch vad otäckt =(
krya på dig

Maria

02 Nov 2013 11:20

Usch vilken hemsk upplevelse :/ Hoppas du är bättre nu och har en fin helg.
Kram

Kommentera

Publiceras ej