Nu har jag duschat för första gången på typ tre veckor, så nu är jag ren igen! Jag fick sällskap i badrummet av katten också, även fast han är så mesig att han bara vågar kika lite över kanten på badkaret och sen blir rädd och går och sätter sig en bit bort (trots att vi aldrig badat honom). Men han brukar alltid vara nyfiken på rinnande vatten, och det häftigaste och mest spännande han vet är när man spolar i toaletten, haha.

Det har varit en helt ok förmiddag hittils, även om jag känt mig ganska rastlös, orkeslös och irriterad (ingen bra combo).  Jakob väckte mig som vanligt och när jag gick upp så låg mitt blodsocker lite halvlågt (3,7) så det blev en näringsdryck direkt. Jag har faktiskt lagt märke till att jag nästan alltid ligger lite lågt de morgnarna han väcker mig tidigare än vanligt, jag vet inte om han känner av det på något sätt. Eller så är det bara en slump.

Min sambo är hemma från skolan idag, förkyld, så jag har lite sällskap nu. Ingenting är inplanerat idag men jag kanske eventuellt går ner och handlar lite mer macchiatopulver. Jag ska i alla fall försöka dricka ett glas av grönsakssoppan som jag fick med mig från mamma igår till lunch.

Hade ganska svårt att somna på kvällen igår (trots att jag var så utmattad), så jag laddade ner och provade lite olika redigeringsprogram till mobilen. En bild blev ganska nice, och är ganska beskrivande för hur jag ofta känner mig.

Enjoy

 
/Alexile
 
Blodsockervärde, Dygnsrytm, Hygien, Ork,

1 kommentarer

Lotta

07 Oct 2013 13:54

Har för mig att hundar kan tränas för att känna när människors blocksocker är lågt och hjälpa diabetiker. Kanske katter kan också :)

Svar: Kanske! :) Det är praktiskt i alla fall, haha!
Alexile

Kommentera

Publiceras ej