Läste igenom inlägget jag skrev tidigare och jag minns knappt att jag skrev det. Jag är mer mig själv nu, mer vaken i huvudet, men fortfarande ganska dimmig. Och totalt utmattad.

Det blir lite kort ikväll, tänkte bara skriva nånting efter förra inlägget. Jag vet fortfarande inte hur jag vill göra med nånting, men det känns som att ECT (Elchocksterapi) är det enda valet kvar då jag knaprat diverse piller sen jag varit tretton/fjorton år gammal och jag alltid hamnar här tillslut ändå, oavsett ansträngningar, nya mediciner och (tillfälliga) framsteg. Jag är verkligen helt slut. Dissociationerna tar all kraft ur mig, kraft som jag egentligen inte har. Och jag är livrädd för att bli psykotisk igen (min bröstkorg har i alla fall läkt fint nu, är bara lite märken kvar som förmodligen försvinner snart också).

Jag har i alla fall fått i mig tre näringsdrycker idag och två macchiatos. Och jag ska inte glömma att jag faktiskt mådde lite bättre på förmiddagen och faktiskt duschade.

Jag ska försöka lägga mig redan nu fast jag sov på eftermiddagen, för jag kan verkligen inte koncentrera mig på någonting alls.

/Alexile

1 kommentarer

AnnaLena

07 Oct 2013 20:20

Det gör ont i mig att du måste ha det så svårt. Frågan är hur stor betydelse det har att du i princip slutat äta. Det vore fel att dra igång en jobbig och riskfull ETC-behandling om det i själva verket är annat som du behöver, som mat och utevistelse. Ska jag försöka boka en akuttid på psykmottagningen?

Kommentera

Publiceras ej