Jag vaknade ganska sent idag så mitt blodsocker låg ganska högt på morgonen (14.4).  Igår kväll hamnade jag lågt så jag vågade inte ta så mycket insulin, vilket förmodligen också påverkade värdet imorse.  Egentligen skulle jag faktiskt på möte med min diabetessköterska idag, men jag orkade verkligen inte. Känner mig svagare och svagare för varje dag som går, trots att jag sköter min diabetes och försöker att få i mig tillräckligt mycket näring. Jag kom i alla fall ner till ICA en sväng idag så jag fick lite frisk luft.

Min aptit blir inte heller bättre, får nästan bara i mig de flytande näringsdryckerna som jag fått utskrivet. Jag ska egentligen dricka fem om dagen om jag inte äter nånting annat (tre om jag får i mig annan mat också), men har inte riktigt lyckats komma upp till det idag. Men jag åt faktiskt lite knäckebröd med kokt ägg och citronmajonäs till lunch och drack en latte macchiato! Samt fick i mig lite popcorn till Idol ikväll, om det nu räknas! Det är i alla fall mer ”fast mat” än jag brukar få i mig nuförtiden.

Men men, jag var i alla fall på apoteket igår och hämtade ut stesolid, vilket var på tiden. Min bröstkorg är fylld av rispor och långa ”revor” av blodsamlingar under huden efter att jag blev psykotisk i onsdags kväll och ville slita ut mitt hjärta. Min sambo fick hålla fast mig, men jag lyckades riva mig ganska ordentligt ändå. Som tur var gick inte huden sönder på så många ställen, så det är mest ”blåmärkena” som syns. Jag går med t-shirt hemma för att slippa se det, eftersom jag inte kan hjälpa att hata mig själv vid synen av mitt bröst. Jag har klippt naglarna nu i alla fall, men nu när jag har stesolid igen så hoppas jag att det inte händer igen. Jag tar ju seroquel varje kväll, som har hjälpt mig något enormt, men ibland när jag är extremt utmattad (onsdagen var en intensiv dag) så kan sånt hända ändå.

Idag (räknar detta fortfarande som fredag) är det även tre veckor sen jag började med Venlafaxin! Är uppe i 75mg nu och hoppas kunna stanna där, vill helst inte behöva proppa i mig allt för mycket medicin. Har hittils dock inte märkt varken effekt eller biverkningar, men min läkare sa att det kan ta ungefär en månad innan man kan märka några resultat.

Och med allt detta säger jag nu godnatt.

/Alexile

Aptit, Blodsockervärde, Diabetes, Ork, Psykos, Stesolid, Venlafaxin,

1 kommentarer

Jessi-chan

28 Sep 2013 01:34

Oj, du tar verkligen mycket medicin...
Men du verkar stark! Även om självskada är dumt har även jag småbörjat med det utan att egentligen veta om det... Men jag har upptäckt det nu på sistone.
Hur som helst så hoppas jag att både du och jag en dag kan bli bättre och må bra igen! För det är man värld! Eller vad tror du?

Svar: Jo, det är lite mycket mediciner nu tycker jag. Ska dessutom diskutera med min läkare om sömnpreparat igen... suck.

Det är bra att du upptäckt självskadandet i alla fall, då är det ju mycket lättare att göra nånting åt det! Och ett råd som jag verkligen vill ge är att ta hjälp innan det blir värre. Självskadande kan bli ett beroende, och är extremt svårt att bryta. Nu räknar jag dock inte mina rivsår på bröstkorgen som "självskada", eftersom jag inte gjorde det medvetet eftersom att jag var psykotisk (även om jag i praktiken skadade mig själv).

Och tack, det hoppas jag med! Just nu känns det svårt att se ljus i allt mörker, men jag vet att jag lyckats ta mig ur detta förut. Alla förtjänar absolut ett friskt och lyckligt liv!
Alexile

Kommentera

Publiceras ej