Min sambo åkte iväg idag för att hälsa på och sova över hos sin brorsa, så jag passade på att åka hem till mamma en sväng. Hon hämtade mig med bilen vid halv fem och jag kom hem för nån timme sen (tror jag). Hon bjöd mig på middag, men det gick verkligen inte bra. Jag hade bara druckit två näringsdrycker, en på morgonen och en vid kl 14, men jag fick knappt ner nånting ändå. Jag fick knappt i mig en tredjedels rödbeta (fast de var hyffsat stora) och tog bara en liten tugga lax. Pastan och spenaten gick verkligen inte, lyckades typ svälja en bit av ett pastastrå. Jag blir verkligen så jävla besviken på mig själv, och jag bad om ursäkt till mamma flera gånger även fast hon vet hur det är just nu.

Efter middagen ville jag hem ganska fort, eftersom Jakob (katten) varit ensam några timmar. Som jag skrivit innan blir han ganska ängslig när jag är borta, även när min sambo är hemma, och nu var han ju helt ensam. Mammas sambo var snäll och skjutsade hem mig  ganska direkt efter maten i alla fall.

Men shit så Jakob reagerade när jag kom hem! Jag har nästan inte sett honom så innan. Han nästan skrek ut jamningar och försökte klättra upp på mitt ben, och när jag lyfte honom började han pussa på mig som en galning och började sen tvätta mitt ansikte. Sen följde han efter mig överallt och skulle sitta på mina axlar när jag satte mig vid datorn (det gjorde han tidigare idag också, det kommer bilder på det här nedanför) Åh, han är så fin. Och jag får sjukt dåligt samvete även fast jag vet att jag måste kunna vara borta från honom ibland och att han behöver vänja sig lite (och lära sig att jag alltid kommer komma tillbaka).

Nu blir det i alla fall en lugn kväll. Jag ska försöka få i mig minst en näringsdryck till ikväll eftersom det knappt blev nån middag. Sen blir det att sova ensam inatt! Lite ovant men faktiskt ganska skönt att kunna sprida ut sig, haha!

/Alexile

 

(Jag och Jakob tidigare idag)

 
 
Aptit,

2 kommentarer

Jessi-chan

30 Sep 2013 21:17

Och jag som tycker jag äter lite. :0
Hur lyckas du ha energi kvar?

BTW: Söt katt <3 Önskar jag tålde att ha husdjur med päls ;)

Svar: Svaret är tyvärr att jag inte har nån energi XD Depressionen i samband med illamåendet av magkatarren gör att jag nästan inte fått i mig annat än flytande mat i en månad nu. Brukar annars ha bra aptit, men nu går det nästan inte längre. Näringsdryckerna jag har utskrivet gör att jag i alla fall får i mig hyffsad näring (om jag lyckas dricka fem om dagen i och för sig...), och sen brukar jag dricka en latte macchiato på morgonen :)
Tack, han är verkligen superfin!<3 Det finns ju katter som är mer "allergivänliga", sen är det ju väldigt individuellt med andra katter också. Min sambos bror är allergisk och de hade en sibirisk katt som det funkade jättebra med. Men jag tror att det är olika för om man är allergisk för just pälsen eller salivet. Är inte så överdrivet kunnig dock XD Min mamma är pälsdjursallergiker och hon reagerar inte alls så mycket på Jakob när hon hälsar på, medan hon får jättestarka reaktioner från vissa andra katter. Har till och med åkt dit och bott med Jakob hos henne i några dagar utan att hon reagerat :)
Alexile

AnnaLena

30 Sep 2013 21:28

Då kunde du ju verkligen känna dig välkommen hem! :) Hur ligger dit blodsocker nu i kväll?

Svar: Ja, det var mysigt! :) Blodsockret låg högt på kvällen, men jag fick ner det sen till imorse :)
Alexile

Kommentera

Publiceras ej