Nu är det kväll och jag har hittils bara fått i mig tre näringsdrycker och två latte macchiato. Ingen fast mat idag alltså. Jag kollade i alla fall mitt blodsocker för en stund sen och det ligger superbra (5.8). Försöker nog få i mig en till näringsdryck innan jag lägger mig så jag i alla fall kan vara hyffsat nöjd med dagens matintag. Aptiten har verkligen svikit mer än vanligt idag och jag har nästan fått tvinga i mig näringsdryckerna (som annars brukar gå ner bra). Orken har också varit sämre och jag har verkligen inte gjort nånting alls idag. De sakerna jag listade tidigare har inte blivit gjorda, det går bara inte. Har inte orkat lämna lägenheten eller ens klä på mig. Jag ska i alla fall betala hyran ikväll. Räkningar, dusch och städning får vänta då jag verkligen inte orkar just nu.

Magen och huvudvärken har varit bättre idag i alla fall, men det brukar bli som allra värst på kvällarna så jag får se vad som händer. Jag känner redan nu hur illamåendet börjar tränga sig på så jag ska ta en primperan innan det blir värre. Jag börjar även bli mer stressad/nervös i kroppen nu, men vill helst slippa ta stesolid då jag tagit det två dagar i rad nu.

Imorgon ska jag i alla fall försöka följa med min sambo till hans mamma och käka middag. Har ingen aning om hur jag ska orka det men förhoppningsvis har jag lite mer energi imorgon. Har lite smått ångest över det också just eftersom jag inte kan äta så bra just nu. Jag känner mig alltid så himla skyldig när jag inte klarar att äta upp allt när jag blir bjuden på mat. På onsdag ska hans mamma även bjuda oss på en storhandling på Willys! Vi har ganska dåligt med pengar då ingen av oss jobbar (min sambo pluggar och jag är bara hemma den här terminen) och det är svårt att klara oss bara på bidragen, så det är vi väldigt tacksamma för.

Jag har inte ätit ordentligt med riktig mat på ungefär en månad nu och det känns som att det bara blir sämre och sämre. Det går bara inte. Det är inte direkt en klassisk ätstörning, då jag faktiskt vill och försöker äta bra. Jag försöker inte gå ner i vikt eller tycker att jag är speciellt tjock (även fast jag gärna skulle bli lite mer vältränad, själva vikten spelar ju egentligen inte så stor roll). Det är bara det att ingenting smakar nånting längre, aptiten är nästan helt borta och att vara hungrig för mig är när jag blir skakig och får ont i magen. Sen på grund av min brist på ork så orkar jag aldrig laga mat heller. Men varje gång jag äter nånting som inte är flytande känns det som jag måste tugga varje tugga hundra gånger och sen tvinga ner det genom strupen. Och min mage blir alldeles svullen nuförtiden så fort jag äter nånting som inte är flytande. Till och med mitt urin har börjat lukta lite som mina näringsdrycker...

Min dygnsrytm har i alla fall varit mycket bättre i säkert en månad nu, även om jag vaknat lite senare  både igår och idag. Ska försöka att lägga mig ganska snart så jag kommer upp i  hyffsad tid imorgon. Ska verkligen försöka hålla på dygnsrytmen nu, eftersom min sömn är ett återkommande problem.

/Alexile

Aptit, Blodsockervärde, Depression, Dygnsrytm, Magkatarr, Ork, Primperan, Stesolid,

Kommentera

Publiceras ej